Det Blå Multihus

Sejlere, roere, dykkere og svømmere flytter sammen - bruger de samme faciliteter, værksteder, sidder ved siden af hinanden i restauranten og skiftes til at bruge klublokalerne. Vi gør det sammen.

Sejlklubben på Prøvestenen vil indgå i paraplyfunktionen ”Det Blå Multihus” - organiseret som aktivt medlem af Dansk Sejlunion – og tanken er, at ”Det Blå Multihus”, der fysisk lokaliseres på Prøvestenen Syd, rummer en meget bred vifte af maritime sportsudøvere hvorunder fælles fysiske faciliteter, kontor, samlingssteder, værksteder og teknikrum alle understøtter den fælles tilgang til vandsport.

Visionen om et moderne maritimt center på Prøvestenen Syd tager udgangspunkt i flest mulige menneskers nemme og fuldstændigt uhindrede adgang til vandsport. Fokus er på den fleksibilitet moderne mennesker ønsker i tilgang til fritidssport og livsstil – erfaringen viser, at man ikke længere vælger én afgørende sportsgren eller livsstil som er livsvarig og vedholdende – man prøver sig frem og er serielt engageret i kortere eller længere tid af gangen. Mennesker er forskellige, har forskellige betingelser - og vil gerne prøve det hele.

Visionen er – overordnet set - at fokusere på det, der samler og understøtter de fælles interesser - under samme fysiske tag.

Hold i dag